08 april 2021

Makro geeft platform aan chefs en hun gerecht met GROOTS

Makro geeft platform aan chefs en hun gerecht met GROOTS
Lancering van het nieuwe digitale magazine voor culinair Nederland

Dinsdagavond 6 april heeft Makro het nieuwe magazine voor culinair en gastronomisch Nederland gelanceerd. Met dit digitale magazine wordt er een platform gegeven aan een topchef en zijn gerecht. Het gezicht van de eerste editie is twee Michelinsterrenchef Soenil Bahadoer, die ook de exclusieve online masterclass begeleidde ter introductie van het magazine.

Met het nieuwe digitale magazine biedt Makro de gelegenheid om door de ogen van de chef naar zijn signature dish te kijken. In het magazine staat dat gerecht centraal. Stap voor stap wordt er getoond hoe het gerecht tot stand is gekomen. En welke ideeën, inspiratie en kennis erachter zit. Van idee tot uitvoering. Van herkomst tot bord.

De inspiratiebron voor culinair Nederland
GROOTS magazine is het vervolg op het voormalig Makro horecamagazine ‘Gastvrij’. Deze 2.0 versie van het magazine is voorzien van een nieuwe en volledig digitale bladformule. Markus Pieters, Head of Horeca bij Makro vertelt tijdens de masterclass: ‘Met dit nieuwe digitale magazine willen wij de Nederlandse horeca inspireren. Maar wel met een andere insteek dan men gewend is. Veel meer van deze tijd, waarbij je met video’s écht wordt meegenomen in het verhaal.’

De lancering: 1 CHEF, 1 GERECHT, 1 VERHAAL
In GROOTS ligt de focus op één gerecht. Er wordt ingezoomd op de producten, de herkomst, technieken en de vakkennis. En dat alles wordt verteld door één bekende chef. In de eerste editie van het magazine wordt het verhaal achter de rendang met jus van blanke soja en gemberbierijs gedeeld. De signature dish van sterrenchef Soenil Bahadoer, van Restaurant de Lindehof. Soenil: ‘Dit is een document waar elke chef trots op is. Toen ik hoorde wat Makro wilde vond ik dat zo geweldig. Alles in dit magazine komt aan bod: cultuur, de chef, de producten, waar groeit het, waar komt het vandaan, wat doet het in het gerecht. Hoe mooi is het als je zo’n klein gerecht helemaal ontleedt naar allemaal producten. En laat zien hoeveel werk en respect er in het gerecht zit, dat is fantastisch!’

De kracht van de horeca
GROOTS is ook een ode aan iedereen in de foodbranche die groots durft te denken. Juist nu.
‘Op dit moment heeft de horeca het heel zwaar. Maar bij Makro geloven we in de kracht van de horeca, steunen we de horeca en investeren daarin. Met dit magazine willen niet alleen de Nederlandse horeca inspireren, maar ook laten zien welke passie en gedrevenheid er is. Iets wat deze branche zo bijzondere maakt. Daarnaast willen we laten zien hoe goed we in Nederland op gastronomisch gebied zijn. Iets waar we trots op moeten zijn!’, aldus Markus.

GROOTS verschijnt vier keer per jaar. In editie twee gaat Makro naar restaurant De Bokkedoorns in Overveen, met de jongste tweesterrenchef van Nederland: Roy Eijkelkamp. GROOTS #2 verschijnt in juni 2021.


Bijlagen en downloads

Makro_e-zine GROOTS.jpg
Download bestand